| Hlavní stránka | TOP 50 | Weblinks | Ankety | Vyhledávání | Čtenáři |

  Hlavní menu
To nejlepší od ZP
Hlavní stránka
Vydané knihy
Ankety
Teorie relativity Rozšířené vyhledávání

  Altaj - záhady RF

  Obsah:
Glosy
Janova Apokalypsa
Chaldejské eposy - Necronomicon
Chemtrails
Kdo je kdo?
Knihy Zdeňka Patricka
Michael de Nostradam
Mobing a elektron. teror
Teorie relativity Zdeňka Patricka
Slované, realita legendy a mýty:
Z českých dějin
Slovník zakázaných slov
Tichá válka - Mobing
U.F.O.
Volná energie

  Vyhledávání

Hledej
v Dýmajícím zrcadle!



  Informace

Dýmající zrcadlo
Zdeněk Patrick
Copyright © 1994 - 2006
cs.atari.org
BeepEdge

  TOP 50
TOP 50

  RSS Beep Edge
RSS Beep Edge

  Web Dýmající zrcadlo:


Dýmající zrcadlo

  Doporučujeme...

Blaník 1
Blaník 2
Blaník3
Sborník nezávislých Foglarovců č. 8 2019
Sborník nezávislých Foglarovců č. 7 - 2018 Sborník nezávislých Foglarovců / č. 8 - 2019
Knihy Zdeňka Patricka
Michael de Nostradam
Mobing a elektron. teror
Teorie relativity Zdeňka Patricka
Slované, realita legendy a mýty:
Z českých dějin
Slovník zakázaných slov
Tichá válka - Mobing
U.F.O.
Volná energie


  Horká linka

...


Pohony 3. tisíciletí
Vydáno dne 02. 12. 2009 (3147 přečtení)

Horko těžko se rodí "nové" odvětví - elektromobily.
Nadchly mě výstavy elektromobilů a elektromotocyklů, které se konaly loni a letos na pražském výstavišti. V této souvislostí nabízím několik postřehů a zkušeností.



Na začátek nabízím zajímavou prezentaci (9,5 MB soubor ppt) odborníků, na slovo vzatých v oblasti vývoje elektromobilů, který je v současném systému stále ještě v plenkách.
Na rozdíl od našich západních i dálně východních sousedů.
Zde nabízím existenci návrhu prototypu "dieselelektrické lokomotivy" na čtyřech kolech, který je i mimochodem předmětem zájmu a výzkumu na katedře Elektrických pohonů a trakce FEL ČVUT. Jedná se o patent ČKD, který dodnes jezdí na českých drahách, s tím rozdílem, že motor z Tatry byl nahrazen, jako v prototypu hybridního Volva z roku 1991, dieslovou mikroturbínou s 98% účinnosti spalování paliva. Účinností, kterou disponuje i veškerá elektrická část vozidla. Dost podstatný rozdíl v porovnání s 15% účinností spalovacích vynálezů 19. století (vyšší udávaná účinnost výrobci je jen hra se vztažením k 100% účinností parního stroje, který má však podle někoho jen okolo 45% podle jiných 18%)

Největší plus elektromobilu, krom účinnosti, spatřuji v minimálních nákladech na provoz a údržbu, a to s použitím přírodních zdrojů energie. Jako jsou solární panely, větrné elektrárny atd. V neposlední řadě i šetrnost k okolí i přírodě a uchu lahodící tichý chod

Za dočasné nevýhody považuji několik set let starou technologii skladování elektrické energie, tj. baterie (akumulátory) a výsledný malý dojezd. Vývoj však, jak bývá dobrým zvykem, všude jinde jde mílovými kroky vpřed.

Při velkém množství elektromobilů sice hrozí navýšení elektrosmogu, avšak ten lze eliminovat např. i zpětnou rekuperací. Podle mých měření se jedná o mikrovlny, vzniklé s největší pravděpodobností z jalové složky napětí a proudu. Nezbytné k magnetizaci, jakkoliv nekoná žádnou práci.

Ačkoliv výroba je principiálně jednodušší (méně součástí) je cena vzhledem k výkonu a dojezdu zatím neúměrně vysoká. Navýšena o skrytý poplatek (pokutování), za hříšné názory o energii, kterou nechci vyhazovat Jejich výfukem.
Zajímavým se zdá být dánský projekt, využít elektromobily k akumulaci a vyvažování (stabilizaci) elektrické energie. S ohledem na převis výroby nebo potřeby, v závislosti na denní či roční době.
Oceňuji jakoukoli snahu o využití energií, které jsou doslova a záměrně plýtvány na neuvěřitelně rozsáhlých prostorách dálnic, silnic, a nevyužitých ploch na střechách domů i aut.
Jedině co lze v silníčním provozu nazvat sofistikovaným, jsou finanční velkotunely.

Plugin Hybrid kloubí výhody a nevýhody obou alternativ. Má větší dojezd, nišší spotřebu a navíc možnost kombinaci pohonů. V závislosti na právě projížděné aglomeraci. Spalovací motor může pracovat v nejoptimálnějších stabilních otáčkách (nišší spotřeba a spaliny), při zachování potřebného výkonu.
Osobně za hybridy nepovažuji dvou tunové, skvěle nalakované kolosy se spotřebou 10 litrů a s možností jízdy na elektřinu pouhé 2 metry, chci říci 2 km.

Mikrohybridy, jsou v pravdě ropáci, které si však můžete vyrobit i vy sami z vašeho žrouta, celkem jednoduchými triky:
Varianty Stop&Start lze dosáhnout vypínáním motoru při delším čekání na semaforech, přejezdech a vleklých kolonách. Pozor na jízdu z kopce, neboť výrobci nelenili a připravili překvapení v podobě zamykání volantu. Při neoprávněné a nelicencované poloze klíčku, či naopak by nás nemile překvapiliy, na stejném poplatku, zcela závislé brzdy, aby ušivatele (majitele) byli řádně vytrestáni za neomalenou drzost nakládat se svým majetkem v rozporu s představami zainteresovaných benzínových(?) mafií.
Varianty s chytrým alternátorem, jedná se o kombinace startéru, dynama a elektromotoru. I zde výrobci nezapomněli zabudovat otřesné zkurvítko, které funguje spíše jako elektromagnetická, plně nezávislá elektrobrzda, která je stále zatažená. A která jen vyjímečně uvolňuje své sevření (jednou za uherský rok, tedy tehdy, když je baterie plně nabitá.). Doporučuji tedy nabíjet baterii pomocí stálého dobíjení palubním solárním panelem, zvláště provozujete-li vlastní Stop&Start mikrohybrid). Opomenu-li dřívější použití dynam a nynějších alternátorů s desetinovou účinnosti, ale zato s čtyřdevítkovou (99,99%) nepoužitelností, vyjma aplikací rekuperativních elektromagnetických brzd, kdy rozsvícení brzdových světélek dokonce i uvítáme, nebo aspoň ti, co brázdní ohromné kusance asfaltu za námi.
Mám stále pocit, že tato elektrosoučástka nemá být v předu, ale někde u zadních kol, což "Mladá Boleslav" věděla už před drahnou dobou, přesto si nejsem úplně jistý, že to pochopili zcela. Tužím, že někteří jedinci taková nutkání mohli i mít.
Z provozu elektromobilu je patrná i nutnost mít stále řádně nahužtěné pneumatiky, což lze na našem mikrohybridu také uplatnit. Stejně tak, jako denní světla a ledky.

Denní svícení je kapitolou sama pro sebe. Celá osvětlovací soustava automobilu představuje velkou zátěž řádově ve stovkách watů. To vede ke zvýšení spotřeby v konečném důsledku se započtením dopadů na veškerý provoz, k stamiliardovým ziskům, které ospravedlní jakýkoli "nevýdělečně" budovaný tunel i do budoucna.

Za nejúčinnější pokládám motory a dynama s permanentními a tepelně odolnými magnety. Podle mých zkušeností tyto aplikace mohou zvýšit výkon až na desetinásobek.
Považuji rovněž permanentní magnety za jednu z dalších možností akumulace elektromagnetické energie. Rozšiřující sortiment akumulace energií, ke které řadím i stlačený vzduch, pružiny, setrvačníky, změnu potenciálních energií, teplo a chlad atd.

Zdeněk Šmitmajer © 2009 Praha



Související články:
Povzdech potencionálního elomobilisty (08.09.2012)
Jak z toho ven II. (24.07.2011)
Celá tisková zpráva | Komentáře: 0 | Přidat komentář | Informační e-mail Vytisknout článek

  Info linka

Aktuality Národního proudu


  Knižní novinky






DMK
DMKEL

  Závislý výzkum agentury Step by step
Chcete zrušit změny času?

Ano (2092 hl.)
 
Ne (1363 hl.)
 
Možná (1381 hl.)
 

Celkem hlasovalo: 4836

  Novinky
10.01.2018: Orlík

04.11.2017: Den mluvících kamenů

Nezapomenutelná kniha se širokým a hlubokým obsahem sdělení, ke které se budete stále vracet. Téměř 500 stran celobarevného tisku A5 na křídovém papíře.

Poštou na dobírku stojí 500 Kč + poštovné a balné a objednat si ji můžete zde.

Dojde asi do 3 dnů.

20.03.2008: Pamatujte tyto dny a pozorně naslouchejte
17.02.2008: Průběžně doplňovaná databáze jevů nad ČR

  Teorie relativity
Originální teorie relativity Zdeňka Patricka

Teorie relativity aneb, co Eistein posmrtně je?tě nevynalezne... Více


  Statistika

31.12. 2020 - 5 578 146
31.12.2020 4 271 480
31.12.202 1 153 197
31-12. 2020 - 153 469

Tento web byl vytvořen pomocí redakčního systému phpRS
Layout: Beach - verze 1.1.0