|
Hrůzné zbraně Šebettu
Vydáno dne 13. 12. 2007 (4166 přečtení) ...Nenáhodně vybraný příběh (kompilace starobabylonských eposů) vyprávějící chaldejskou verzi o zničení Sodomy a Gomory. 1. část... Hrůzné zbraně Šebettu © Zdeněk Patrick - 1994 - 2006 Praha © Utajené dějiny - 1994 - 2006 Praha Jakkoliv ještě nedávno bůh En_lil vlastnil insignie moci Šip_tu a tabulky osudu (zářící šperk opravňující planety určovat osudy), s pohasínající nebeskou září znamení Nebeského býka (Taurus, Gu_An_Na), viditelně dochází i na nebesích k převzetí moci zastánci odlišných linií. Ačkoliv prosperující éra Zlatého telete dávno již skončila, respektive přerostla v mohutné bídy Nebeského býka a vlády nad nebesy i lidmi se chápe božstvo obyvatel polí a pastevců ovcí (Ku_Mal), neboť podle téže doktríny, v souladu s nebeskými znameními, již včera bylo pozdě. Všechna moc přechází pod nadvládu Skopce (Berana) a tedy všech oprávněných bohů. Po éře přírodních a kosmických katastrof toužebně očekávané časy zklidnění a prosperity. Avšak nestane se tak. Zájmy a cíle nebes jsou odlišné od přání prostých Černohlavců. Jakkoliv nastává slibná vláda polobohů, když legendární Gilgameš je posledním z posledních představitelů dnes nezákonných mutací, vzniklých ještě za dnů "hříšného" spojení nebes s místními domorodci. Nelehký a přec jasný spor "oprávněných" s "méně oprávněnými" vyřeší až konečný střet veškerých univerzálních sil. Mezi starými nebeskými strukturami zavládla všeobecná nejistota a méně významní bohové již nyní zaveleli k ústupu. Své zdánlivě nedotknutelné posty přenechají nově vytvořené božské konstelaci a prchají do svých nebeských úkrytů. A právě v tentýž čas...
...Směrem na východ od přímoří (Středozemního moře), v říši Dim_kur_kur - Sloupu zemí (Akkad - Babylonie), v mocné město Bab_ili - Brána bohů (Brána nebes) v říši Akkadu nachází, tam zářící šperk, koruna veškeré moci vládce bohů, osvětluje všechny babylonské chrámy. Blesk zářícího šperku dopadá na E_chal_an_ki, stupňovitý chrám nebes a země, na jehož vrcholku, ve "svatyni zvedající se kupole" (E_sagill), má sám velký Marduk, současný vládce bohů, svůj nádherný trůn. Poblíž našeho příběhu pak spočívá v poklidu svatyně boha Erry (boha války a morové nákazy) v Emeslamu (ve městě Kuta) i Išum, rádce Erry a nositel zuřivých zbraní, při jejichž záblescích se i Erra, profesionální hrdina bohů, chvěje v obavách na svém trůnu. Išum však odpočívá prozatím bezpečně uzavřen jako dveře v koutě. Proslavený zabiják Išum, zářící pochodeň, nositel zbraní sedmera hrůzných božstev odlišného původů a plné hrůz, jejichž dech je smrtící. Sedmero hrdinů "zuřící zbraně" Šebetu, jejichž osud a podstatu určil kdysi sám Anu, nejmenší částice a bůh nebes, aby byla připravena k ničení černohlavců (Sumerů, potažmo pozemšťanů vůbec). Bude-li třeba. Sedmero podob má hrůzné Šebetu, božstvo zničení, z nichž první je zuřivost zbraní, jíž nemůže žádný protivník odolat. Druhá podoba je ohnivá s hořícími plameny. Třetí má podobu lva, jenž zabijí zajisté již při pouhém spatření. Při čtvrté se zřítí hory, když sedmero zbraní se jen nese oblaky k svému cíli. Pátá podoba se jak vítr prohání, aby hledala a zkoumala svět. Když vzápětí šestá udeří nahoře i dole. Nad nikým nemaje slitování. Sedmá podoba božského hrdiny je naplněna jedem, jenž veškerý život zcela rozdrtí. To je zbraň Sebetu - sedmero božstvo nesoucí smrt plnou hrůzy. Ze samého vrcholu Mardukova chrámu, majícího podobu posvátného pahorku Du_ku, mystického místa, z něhož Bohové sestupovali na Zem při svých cestách praoceánem Absú, opět přichází zlá zpráva. V rámci dohod a božích úradků opouští (kolem roku 2 024 př. n. l.) bůh Marduk svůj trůn v Šu_anně (Babylon), aby zákrytně pročistil v ohni Gir_ra zářící šperk své moci. Ve skutečnosti však přenechává veškerou moc a zařízení svatyně "zvedající se kupole" profesionálnímu hrdinovi Errovi, babylonskému bohu války a morové nákazy. Archanděl válečného zmaru Erra již tedy nemešká a okamžitě spěchá převzít veškerou moc. Se vším vyplývajícím rizikem. V tomtéž okamžiku je vystaven svět nerovnováze, jako v někdejších dobách, kdy: 130 ...se nebe chvělo a postavení hvězd bylo jiné: a nevrátily se (již nikdy) na svá místa, kvůli nerovnováze nebes a země, jež byla ze základu uvolněna prameny vyschly a vysoké vody opadly, a potomstvo všeho živého se zmenšilo a nevrátilo se na svá místa. Bůh války Erra I. tabulka
Pokračování někdy příště Poznámky pod čarou: Marduk - původně pouze bůh Babylonu, později nejvyšší vládce mezopotamských bohů An, Anu - Nejvyšší božstvo mezopotámie a města Uruku, bůh nebes Enlil_Ki - pán_větrů_země se sídlem v městě Nippur Anu - nejvyšší mezopotámské božstvo, bůh nebes uctívaný v Uruku Anšar a Kišar- rodiče boha nebes Ana, třetí pár pokolení mezopotámských bohů (Uran a Saturn) Erra - babylonský bůh války a morové nákazy. Babylón - etymologický překlad "Obydlí velkých bohů". Akkádsky Báb-ili - brána bohů Hlavní město babylonské říše 18. století př. n. l. též Šu_an_na - Ruka_nebes_zde (na). Du_ku - Svatý pahorek, (též Du_gi) mýtické sídlo bohů, též název části Mardukova chrámu v Babylónu, jenž byl ozdoben zlatými býčími rohy signalizujícími, že příběh se odehrává v dobách biblického "zlatého telete" - v dobách kdy světu vládne souhvězdí býka. Ubšukinakku - dvůr shromáždění - místo, kde se bohové shromažďovali, aby o novoročních slavnostech určovali osud Sumeru na další období, či rok.
Související články:
Celá tisková zpráva |
Komentáře: 0 |
Přidat komentář |
Junkers a Globální prediktor (21.06.2019) Slovanská topografie (18.11.2018) ANUNNAKI, NEBO SYN BELIALŮ? (31.01.2018) Bezzákonní modlitba nejmenšího z posledních (22.11.2013) Chronologie událostí? (21.01.2008) Uvězněná planeta III. /prozatím dokončení (18.01.2008) Uvězněná planeta II. (14.01.2008) Uvězněná planeta (10.01.2008) Zbraň Šebetu 3. část (27.12.2007) Zbraně Šebetu 2. část (24.12.2007) Databáze jmen a pojmů (12.06.2007) Databáze jmen a pojmů (11.06.2007) Náš typ: Hieronymus Bosh (08.03.2007) Loupežníci v nažehleném taxidu (17.07.2005)
|
|
Tento web byl vytvořen pomocí redakčního systému phpRS
Layout: Beach - verze 1.1.0