Některé podrazy lze rozdýchat, jiné nikoli. Řítí-li se automobil po úzké silnici od levé krajnice k pravé a nekontrolovatelně zpět k levé straně mohu, jako pasažér: Zavřít oči a tvářit se jako mlčící většina Nechat si zatemnit výhled do okolí Tvářit se netečně, či naopak povinně radostně jásat, jako že se nic neděje.
Snažit se eliminovat možné příčiny, jež jsou z pozice "deklasovaného, jenž se jen veze" více než silně omezeny.
Jsem-li nazván extrémistou při hledání možné nápravy zpozorním, zvláště není-li mi dovoleno subjektem řízení procesu (řidičem) opustit vozidlo jinak, než co kostlivec sebestředného cestovního projektu.
Podvědomě tuším, že průšvih je nutné střelhbitě pojmenovat. V opačném případě se mne již netýkají starosti, co s načatým večerem?
Neovladatelný stroj, řítící se nekontrolovatelně krajinou, je složitý téměř plně automatizovaný systém, jehož hlavní náplní je, mimo celé přehršle čmoudíků a důrazného popírání logiky přírodních zákonů: Co nejdráž a co nejhřmotněji poposkakovat z místa A do místa B.
Jestliže navíc ústřední subjekt řízení (řidič) dostává příkazy "z hora", aniž je možné v reálném čase, skrze zpětné vazby, zabezpečit příslušné korekce, neboť od 1. 11 budoucího roku, se zpětnou platností deseti let, platí všeobecný zákaz používání zpětných vazeb a korekcí. Jakož je zakázáno na zpětné vazby a korekce, v rámci povinného ujednocení si všech zúčastněných procesů - vůbec myslet, natož je i pod trestem vaporizace zločinně vzpomínat.
Tehdy je na místě začít uvažovat zda subjekt řízení (řidič):
a) je na mol opilý, zdrogován, či není-li dokonce pánem svých smyslů
b) z procesů řízení zná pouze systém neustálého balancování
c) není-li řidičů hned několik. Jeden pro směr doleva, druhý do prava, třetí ovládá plyn, čtvrtý, páty a šestý jsou sebevražední agenti konkurenčních dopravních firem
c) řidič náhle zešílel a řízení je v rukou Božích. (Je-li soustrojí řízeno neviditelnou božskou rukou, víme-li bezpečně, že se jedná se o božstvo nám přátelsky nakloněné?)
d) auto řidiče nemá. Nebo byl dotyčný zvolen do této funkce losováním, či ustaven v souladu s pozitivní diskriminací.
Zkrátka existuje x +1 možností, aniž alespoň jednu z nich ve zdraví rozdýcháme, jako možní pasažéři.
Přičemž musíme uvažovat v procesu řízení zejména vnější strukturované vlivy působící jednak na subjekt řízení (řidiče), jednak i na objekt řízení - automobil. Přičemž plně automatizované řízení hnacího agregátu je limitováno rovněž. Tentokráte jinými faktory v nekonečném množství možností x -1.
Pokud někdo nabyl dojmu, že Český stát, simultálně řízený neznámými soudruhy z daleké nedaleké říše, je triviálnější systém, než automobil, pak přeji všem zúčastněným, aby závěr jízdy ve zdraví rozdýchali.
Pokud bude dýchání ještě povoleno!
Zdeněk Patrick