Tato část mých poznámek k Henochovým apokryfům, je pokus ve zkratce odpovědět komentujícím čtenářům: Považuji apokryf, jenž se skrze cenzorsky dílči informací dostal jak do SZ, tak i NZ, nikoli za kroniku biblických dob, nýbrž jen za ideologicky zúžený názor, sepsaný až dlouho poté, co hlavní etos dávných událostí bezezbytku a bezpečně vyšuměl do ztracena, aniž je lehce v časování sám o sobě nějak upotřebitelný. Zvláště pak, váže-li se jednoznačně k období, se kterým nemá nic společného, než deformovanou vzpomínku na předchozí události, o kterých biblické texty hovoří, jako o...
kapitola 14. až kapitola 19...
Nezávislé dějiny v podivně závislé Evropě © Dýmající zrcadlo & smit.wz.cz © překlad Zdeněk Patrick 1984 © autor: Zdeněk Šmitmajer production Praha 2013
...o době která nás nemusí a nemá, z hlediska víry vůbec zajímat.
Mne však zajímají ty části možných událostí, které se jednoznačně váží k nejstaršímu národu světa: Ke Slovanům. až do té míry, že programově nečtu Zechária Sitchina. Toho si nechávám, jako třešničku na dortu mého poměřování událostí. Jako jednoho ze systému poměřování a porovnávání svých náhledů. Takže můj náhled na Nibiru vychází ze starších českých překladů chaldejských, babylonských a asyrských tabulek. Ze kterých (ve vlastních překladech) konec konců vycházeli i vyprávěči, převypravěči, písaři a cenzoři biblických textů.
Moje české překladatelské zdroje ještě ani zdaleka netužili, že Erich von Däniken má až takový záběr, že ohromí nejen odborníky, ale i ty ostatní nahluchlé, či téměř programově slepé. A tak bych mohl jmenovat řadu dalších autorů, na které se v české překladatelské skrumáži nedostalo, protože překlady lenin marxizmu byly rovněž velmi výnosným a hlavně spolehlivým artiklem. Jinými slovy české překlady, ze kterých čerpám informace o Chaldejsku, Babylonii a Asyrii, jsou neposkvrněné, aniž kladnou, aniž zápornou, servilní politickou korektností, která jde, neboť musí, jedouce na tygru, vždy jen přes krvavé řeky. Navíc - ruku v ruce s religiozními dogmaty, neochvějně vpřed. K nově nelidsky uspořádaným světovým pořádkům?
Jak přistupuji k jednotlivým dochovaným fragmentům jsem již několikrát popsal. Říkají tomu reverzní inženýrství. Loupete cibuli (fragmenty) slupku po slupce (analýza) a porovnáváte s jinými, jinak získanými slupkami. Ústředním bodem snažení je časování slupek a závěrečná syntéza získaných informací, které však mohu popsat pouze ve formě eseje. Přičemž vycházím, na rozdíl od programových politicky korektních ideo vypravěčů, z faktu, že si naši předkové, v zájmu svého přežití - nevymýšleli nesmysly. Takže dochované eposy jsou pro mne rovněž zlatými poklady. Jinou otázkou je, kolik Idiotů cítilo potřebu zamýchat falešnými kartami a nakonec i vykrást, či zničit 80 procent artefaktů iráckých muzeí. Aby mohli vyrábět další historická falsaš Nastolit falešný problém, kolem něhož se pak točí nastrčení falešní hráči navrhující protichůdná, zásadně vždy bezvýchodná řešení? Viz klimateroristy, převlečené za zelené ochránce planety. Ačkoliv s cíly právě opačnými.
Stejný kolotoč dezinformací a smrtící agendy se kroutí nejen kolem technicko fyzikálních jevů, ale i kolem víry, potažmo Zjevení. Proč? Z odpovědi by mnohým programovým ignorantům naskočila husí kůže i na kulichu. Uvažuji-li jen stádové pudy, tedy i dobrovolným ideologům konců světa, i těm s IQ tykve.
Henochova kniha Kapitola 14
1. Kniha slov spravedlnosti a pokárání věčných strážců v souladu
2. s rozkazem Velkého a Svatého v tom vidění, které jsem viděl ve spánku. Řeknu vše, co lze říci jazykem z masa i dechem mých úst: co Veliký poskytl rozmlouvajícím lidem
3. a rozumějícím všemu svým srdcem. Jak On tvoří a poskytuje lidem sílu i porozumění slovům moudrosti, tak jak stvořil i mne a dal mi sílu k pokárání Strážců, dětí nebes.
4. Strážci, dětí nebes: Opsal jsem načisto vaši petici, ale v mém vidění se vše jevilo tak, že vaše petice nebude vyslyšena po všechny dny věčnosti a (naopak) soud
5. byl konečně uvalen na vás: ba (ani vaše petice) nebude vám povolena. A od této chvíle již nevystoupáte do nebes k všemu věčnému, (nýbrž) v poutech země z přikázání
6. svázáni budete pro všechny dny světa. Avšak ještě předtím spatříte zničení svých milovaných synů. A nenaleznete v sobě již nikdy žádného potěšení, neboť oni budou padat před
7. vámi, skrze meče (zbraně). Aniž vaše petice, žádající (pro ně milost) bude jim ku pomoci, aniž pro vás samotné: I kdyby jste plakali a prosili, či mluvili všechna ta slova uváženě sepsaná, která
8. mám v petici. A vidění bylo prokázano mně tak: Spatřil jsem, ve vidění, aj mrak a mlha zvaly mne, aby i běh hvězd a blesku náhlil, spěchaje ku mě.
9. Větry mi propůjčily křídla v tom vidění a vyzvedly mne vzhůru. Nesly mne k nebesům. I stoupal jsem až k (jakési) zdi, kteráž jakoby vystavěna byla z křišťálových kamenů, celá obklopená ohnivými jazyky, aby svým vzhledem naháněla mi strach.
10. Vstoupil jsem do ohnivých jazyků a blížil se k velkému domu postavenému z křišťálových kamenů. Stěny onoho domu se podobaly podlaze vyložené steknými kameny a jeho podlaha byla z křišťálu.
11. Strop domu byl podoben dráze hvězd a blesků, mezi nimiž ohniví cherubové
12.i jejich nebe bylo jakoby z vody. Ohnivé moře pak obklopovalo tyto stěny.
13. I dveře (domu) hořely ohněm. Vstoupil jsem do onoho domu, který byl žhavý jako oheň a studený jako led.
14. A nebylo tam pro mne žádného potěšení: Strach pokryl mne a třesení veliké se mne zcela zmocnilo. Chvěl jsem se a třásl, až jsem i padl na tvář a patřil na ta vidění.
15. A hle - byl tu jiný dům, větší než onen první
16. a všechny jeho dveře mi byly otevřeny. Byl vystavěn z ohnivých jazyků, v tak znamenité nádheře a rozlehlosti, jež nemohu ani popsat.
17. I jeho podlaha byla jako z ohně. A nad tím vše tvořeno blesky s cestami kroužících hvězd.
18. Strop rovněž tvořily jazyky planoucí ohně. Pohlédl jsem a spatřil vysoký trůn, jehož vzezření bylo jako jiné křištálové sklo, kolem něho bylo něco, jako jasně svítící Slunce obklopené cheruby.
19. Zpod trůnu vycházely takové proudy plápolajícího ohně, že nemohl jsem patřit na něj.
20. A veliká Jeho Sláva seděla na něm. Jeho roucho zářilo jasněji než Slunce a bylo bělejší než sníh.
21. Žádný z andělů nemohl vstupovati před Jeho tvář, neboť taková byla Jeho nádhera a sláva.
22. žádný (tvor) z masa jej nemohl spatřit. Kolem i před Ním žhavý a veliký oheň zabraňoval přistoupit blíže.
23. Deset tisíckrát deset tisíců stálo před Ním, ač On nepotřeboval žádné rady.
24. A většina svatých jež bylo poblíž, Jej neopoužtěla ani za noci, aniž odcházela od Něho. Do té chvíle jsem pokořeně spočíval na své tvaři
25. A pán zavolal mne před svou tvář a řekl mi: Enochu slyš má slova. I přistoupil ke mně jeden ze svatých - probral mne, postavil na nohy poblíž dveří. I sklonil jsem tvář dolů.
Kapitola 15
1. A on pokračoval a slyšel jsem: Přistup blíže, Enochu, ty spravedlivý člověče a písaři spravedlnosti: předstup přede mne a slyš můj hlas.
2. Jdi a vyřiď Strážcům nebes, kteří tě poslali, abys za ně prosil: Vy byste měli prosit za lidi, a nikoli lidi za vás.
3. Proč jste opustili vysoké svaté a nekonečné nebe, ač byli jste svatí, žijící věčný život, spali jste s ženami, znečistili se s dcerami lidskými, brali je za ženy, jako dělají děti Země, a zplodili syny - obry?
4. A ač byli jste svatí, spirituální, žijící věčný život, sami sebe znečisťujete krví žen, a plodili jste děti z krve a masa, a jak děti člověka, bašíte po masu a krvi, jak to také dělají smrtelníci podlehající zkáze.
5. Proto jsem jim dal ženy a možnost oplodnit je, a
6. sobě dětí plodit, tak že nic jim nemohlo chybět na Zemi.
7. Ale vy jste byli dříve spirituální (duchovní bytosti), žijící věčný život, a nesmrtelní, po celá pokolení světa. A proto nemohu ustanovit ženy i pro vás; protože, pokud jde o duchovní z nebes, v nebesích je jejich obydlí.
8. A nyní obři, kteří jsou vámi zplozeni, jako duch a maso, budou nazývani zlými duchy uprostřed Země
9. a na zemi bude jejich obydlí. Zlo duchů pochází z jejich těl; protože se narodili z lidí a svatých strážců - tam je jejich počátek a neuspořádaný původ.
10. Budou zlými duchy na Zemi, a zlými duchy budou i nazýváni. (pokud jde o duchy nebes, v nebi bude jejich obydlí, ale pokud jde o
11. duchy země, kteří by měli být strpěni na Zemi (a na Zemi by mělo být jejich obydlí.), duchové obrů zaútočí a budou utlačovat, bořit, útočit v bitvách, aby cíleně pracovali na zničení Země. A zde je důvod potíží: Ačkoliv nepřijímají žádnou potravu,
12. hlad a žízeň jiných, budou pro ně příčinou urážky. A tito duchové zaútočí proti dětem lidí i proti ženám, protože pocházejí z nich.
Kapitola 16
1. Za dnů porážky a zničení obrů (pocházejících z duše duchů), ač pokračujících v mase skrze další pokolení, která budou průběžně ničena (bez ustanovéného soudu), až do dne dokončení světa. Do věku velikého soudu, ve kterém bude vše
2. zavrženo. Nad strážci i bezbožnými. Tehdy bude vše zcela dokončeno." Ale jak nyní se strážci, kteří tě vyslali orodovat za ně, ač měli pevně stát v nebi na přídi časuž Řekni jim:
3. "Vy v sedmém (nekonečném) nebi, ač všechna tajemství ještě nebyla vám odhalena, znali jste některá z nich, a v tvrdosti svého srdce uvedli jste je ve známost ženám, a skrze tato tajemství ženy, lidé způsobí mnoho zla na Zemi."
4. Řekni jim proto: - Vy nemáte mít žádného pokoje.?
Kapitola 17
1. A Oni (andělé) vzali mne a přinesli na místo, na kterém všichni, kdož tam přebývali, jakoby v plápolajícím ohni byli, když přáli si být viděni v podobě lidí.
2. I přenesli mne do místo temnoty. K hoře jejíž vrchol dosahoval nebes.
3. I viděl jsem místa svítící s ukrytými tajemstvími hvězd i hromu, abych v nejzazších hloubkách, kde byl
4. ohnivý luk, šípy i jeho toulec. A ohnivý meč i všechny blesky. A vzali
5. mne k živým vodám i ohni západu, který přijímá každý západ slunce. A přišel jsem k řece ohnivé, ve které oheň tekl jako voda a směrem k západu se vléval se do velikého moře.
6. A viděl jsem též i velikou řeku u veliké temnoty.
7. V místech, kde se žádné maso neprochází. Viděl jsem hory temnoty (vzniklé) od zimy, i ta místa
8. odkud pocházejí všechny vody hlubokého toku. Viděl jsem i ústí všechněch řek Země i úst hlubin.
Kapitola 18
1. I viděl jsem tajemství všech větrů: Viděl, jak jest opatřeno celé stvoření (světa).
2. Včetně pevných základů Země. A viděl jsem i základní kámeny Země: viděl i čtyři
3. větry, jež nesly (Zemi) i klenbu nebes. A viděl jsem, jak větry natahují klenbu nebes i jejích ustavení mezi nebem a Zemí: Tam, kde jsou sloupy nebes.
4. Viděl jsem větry nebes, které se otáčely a přenášely se přes obvod Slunce a
5. všechny hvězdy k jejich místům. Viděl jsem i větry dopravující mraky na Zemi.
6. Viděl jsem i cestu andělů. Na konci Země jsem spatřil nebeskou klenbu i nebesa nad ní. Pokračoval jsem dále i viděl místo, které pálilo ve dne v noci tam, kde je sedm hor z velkolepých kamenů.
7. Tři směrem k východu a tři směrem k jihu. A pokud jde o kámen směrem k východu, byl červeně zabarven, druhý jako perla, třetí z jacinthu, a ty směrem na jih, od červeného kamene,
8. co byly z alabastru, dosahovaly nebe jako trůny Boží, a vrcholy
9. trůnů byly safírové.
10. A viděl jsem žhavý oheň. A za těmi horami, kde je konec krajiny veliké Země: Tam, kde bylo nebe ukončeno. A viděl jsem i hlubokou propast, se sloupy nebeského ohně, abych i viděl sloupy jednolitě tvořící ohnivé stěny, které si byli nadmíru podobny směrem k
12. výškám i směrem k hloubce. A za propastí jsem viděl místo, které nemělo nad sebou žádnou nebeskou klenbu, a žádnou pod tím založenou zemi: Nebylo tam žádné vody, a žádný
13. z ptáků. Bylo hrozné a pusté místo. Viděl jsem tam sedm hvězd jako veliké hořící hory.
14. I řekl mi anděl, když jsem je šetřil: "Toto místo konce nebes a země: Stalo se vězením pro hvězdy a množství (dav) nebes. A hvězdy, které převalil oheň, jsou ty, které již překročily čas přikázání Bož ích (Univerzálních zákonů vesmíru).
16. Protože jejich vznik i zánik vychází z jejich ustanovených časů" A byl bych psal o nich, ale hranice času je jim vymezena, když jejich vina by měla být navržena (stejně) za deset tisíc let.
Kapitola 19
1. I Uriel řekl mi:
Zde budou pobývat andělé, kteří se spojili s ženami a jejich duchové vymýšleli mnoho různých forem, jak znečistit lidstvo. Míří jako bohové do oběti démonů, protože sešli z pravé cesty (Zde budou zůstaveni na věčné časy),
2. Ve dni velikého soudu, ve kterém budou souzeni a ukončeni. A ženy andělů, které
3. rovněž byly zatraceny, stanou se sirénami (mořskými pannami?).? A já, Enoch, samotný viděl vidění konce všechněch věcí: A žádný člověk neuvidí, jak já viděl jsem.
Krátce odpočineme od mého mizerného překladu Henochova apokryfu, abych se za nějaký čas k němu opět vrátil? Nebo pokračovat?
Henochova kniha I.
Henochova kniha II.
Kebra Nagast...
Henochova kniha III... právě čtete